בדיקות רקע

בדיקת רקע לעובדים ולמועמדים

בדיקות רקע תעסוקתיות

גיוס המועמדים הנכונים מהווה מרכיב מרכזי בהצלחה העסקית של הארגון. But a thorough background check תעסוקתית למועמדים ולעובדים היא אחת מדרכי המיון הטובות והשימושיות ביותר שמעסיקים יכולים להיעזר בהן על מנת לגייס את המועמד המתאים ביותר עבורם. קיימת חשיבות רבה לבעלי הארגונים והמעסיקים להבין אילו משאבים זמינים עבורם על מנת שיוכלו לגייס את המועמדים הנכונים.

מהי בדיקת רקע?

בדיקת רקע היא כלי מיון מועמדים שמעסיקים משתמשים בהן על מנת לבדוק ולאמת את תקפות המידע שהמועמד למשרה כזו או אחרת מספק בפנייתו. מדובר בכלי חשוב שיכול להרים דגלים אדומים אצל מועמדים פוטנציאליים.

היתרונות בביצוע בדיקות רקע תעסוקתיות

מעסיקים עורכים בדיקות רקע על מנת לוודא שהם בוחרים את המועמדים המתאימים לתפקיד. בנוסף, כחלק מבדיקות הרקע, הם גם מגנים על העסק שלהם מפני מועמדים שעלולים לפגוע בחברה באופן בלתי הפיך, למשל באמצעות הונאה. למעשה, בדיקות רקע מגנות על העובדים הקיימים בחברה על ידי שיפור והבטחת הבטיחות במקום העבודה.

סוגי בדיקות רקע

ישנם מספר סוגים או סעיפי בדיקות בהם יכולים המעסיקים להיעזר על מנת לבצע סינון מתאים של מועמדים.

אימות זהות

הבדיקה היסודית והבסיסית ביותר הינה אימות זהות המועמד. כלומר, בדיקה שנועדה לוודא כי המועמד הוא אכן מי שהוא טוען שהוא ואינו מתחזה.

בדיקות רקע משפטיות

בדיקות רקע משפטיות הן אחת הבדיקות הנפוצות ביותר כשמדובר בבדיקות רקע. בדיקות מן הסוג הזה בודקות את עברו המשפטי של המועמד הפוטנציאלי והאם יש לו תיקים משפטיים פתוחים שמתנהלים בימים אלה שעלולים להשפיע על תפקודו התקין.

בדיקות כלכליות

הבדיקות הכלכליות מסייעות לשפוך מעט אור על היציבות הפיננסית של המועמד, שיכולה להיות רלוונטית למשרות מסוימות, בעיקר לאלו הקשורות לפיננסים.

בדיקת היסטוריה תעסוקתית

ניתן להשתמש בבדיקות מן הסוג הזה על מנת לאמת את ההיסטוריה התעסוקתית של המועמד הפוטנציאלי. כלומר, בדיקה שמא המועמד אכן הועסק במקומות התעסוקה אותם ציין בקו"ח.

אימות השכלה

ניתן להשתמש בבדיקות מן הסוג הזה על  מנת לאמת את השכלתו האקדמאית של הנבדק או סיומו בהצלחה קורסים מקצועיים כלשהם שרלוונטיים עבור משרתו הפוטנציאלית.

לשיחת ייעוץ חינם חייגו: 03-9666518
ההגנה 13 קומה 8 , ראשון לציון

contact us
Call Now!