בדיקות רקע

רוצים להשקיע בחברה? כדאי לכם לקרוא את המאמר הזה!

גיוס של משקיעים פרטיים לחברות פרטיות בכלל ולחברות סטארט-אפ בפרט מתחיל עוד משלב הרעיון. הכסף המושקע הוא שמסייע למייסד לפתח את התוכנית העסקית של החברה שלו. ללא ספק ניתן לומר כי רמת הסיכון בשלב זה היא גבוהה מאוד. משקיעים שיש להם אינטרס מעבר לאינטרס הכספי, כמו שיתוף הידע שלהם עם החברה בה הוא משקיע, מצויים אף הם בסיכון. ככל שהחברה צומחת, כך המשקיע נדרש להשקיע יותר כספים, ידע, קשרים וזמן. ההשקעה תלויה בתוכנית העסקית של החברה שכידוע, היא לא תחזית ודאית שכדאי להסתמך עליה ובוודאי שהיא לא מהווה שום תחליף לבדיקה מקיפה טרם ביצוע ההשקעה.

הבדיקה שלכם כמשקיעים צריכה להיות מורכבת מכמה שלבים, אך השלב הכי חשוב והכי קריטי הוא שלב בדיקת הרקע של החברה ושל מייסדי החברה.

לאחרונה פורסם בכל כלי התקשורת פרשת תרמית חסרת תקדים בסטארט אפ ג'ונקו כאשר המשקיעים של החברה הם הנפגעים העיקריים.

המנכ"לית והמייסדת של החברה, עילית רז, הציגה מצג שווא בפני חברי הדירקטוריון, עובדי החברה, לקוחותיה וכמובן בפני משקיעי הסטארט אפ. היא זייפה לקוחות, הצהירה דיווחים כספיים של החברה באופן מוטעה, זייפה מסמכים וקבלות, זייפה חוזים ותדפיסי בנק – כל זאת כדי ליצור מראית עין שהחברה שלה בצמיחה כלכלית.

מערכת 'גלובס' גילתה כי עוד בשנת 2016 רז פגעה באמון של מעסיקיה בחברת סטארט אפ צעירה. היא התקבלה למשרה הנחשקת בזכות קורות חייה המופיעים בעמוד הלינקדאין שלה שלימים התברר שהיא השמיטה בכוונה מקום עבודה ממנו פוטרה. לאחר זמן קצר מתחילת העסקתה בחברת הסטארט אפ רז חדלה מלהגיע למשרד ולא היה ניתן ליצור איתה קשר בשום פלטפורמה. כאשר הצליחו ליצור איתה קשר היא התנצלה וסיפרה שהיא חולה במחלה סופנית. מעסיקיה המשיכו לשלם לה את משכורתה בתקופת היעדרותה עד שהגיעו להסכמה הדדית כי היא תעזוב את החברה. לימים התגלה כי היא שיקרה לגבי מחלתה תוך ניצול לרעה את האמון שמעסיקה נתנו בה ואת הדאגה שלהם כלפיה. בהמשך נמצא כי רז חידשה מחדש את פעילותה בעמוד הלינקדאין שלה ואף שינתה את מקומות התעסוקה הקודמים שלה כך שיתאימו לסיפוריה החדשים.  משקיעי החברה מנסים בימים אלה את עומקו של המשבר אליו נקלעו, אך מה שבטוח זה שקורות החיים של מנכ"לית החברה לא אמינים בעליל!

שקרים סופם להתגלות, אך למה מלכתחילה לתת אמון באדם זר כשאפשר לערוך בדיקת רקע מקיפה ולדעת מי עומד מולך באמת?! למה להשקיע כספים בחברה כזו או אחרת ולחשוש שיום בהיר אחד תגלה שרימו אותך?

חשוב מאוד להסיק מסקנות מהאירוע הזה שקרה בחברת ג'ונסו ולא להיות שאננים שלכם זה לא יקרה. הגיע הזמן לקחת אחריות לבדוק לעומק כל חברה, מייסד או יזם שאתם רוצים להשקיע בו!

מה בדיקת רקע כוללת?

  • מידע על העבר של החברה מבחינה משפטית.
  • מידע על העברה של החברה מבחינה עסקית ופיננסית.
  • בדיקת המלצות על החברה מלקוחות ומקולגות.
  • בדיקת העבר של כל מייסדי החברה כולל בדיקת המידע שהוצג בקורות החיים שלהם, בעמודי

הלינקדאין וברשתות החברתיות.

אימות פרטיהם של כלל המשקיעים.

  • בדיקת הסיבות בגינן שותפים עזבו את החברה.
  • בדיקת קיומם של עסקים נוספים של מייסדי החברה.
  • בדיקת תביעות משפטיות סגורות ופתוחות מול מייסדי החברה, יזמים ושותפים
  • בדיקת אשראי צרכני מקיפה.
  • בדיקת עבר תעסוקתי של כל הצדדים הרלוונטיים.

רגע לפני שאתם משקיעים את כספכם בחברה פרטית, התקשרו אלינו ואנחנו נעזור לכם לעשות את הצעד המשמעותי הזה בראש שקט ורגוע.

לשיחת ייעוץ חינם חייגו: 03-9666518
ההגנה 13 קומה 8 , ראשון לציון

contact us
Call Now!