5 סיבות מדוע כל בעל נכס צריך לבצע בדיקת שוכרים

לבעלי דירות ונכסים שמוצעים להשכרה קיימים שני חששות עיקריים בכל הנוגע להשכרת הנכס שלהם. קודם כל, הם רוצים תמיד להיות בטוחים שהשוכר יפרע את תשלומיו עבור הנכס במלואם ובזמן. אף בעל נכס אינו רוצה לרדוף ללא הרף אחרי תשלומים של שוכר ולצבור חובות מצידו. שנית, בעלי הנכס או הדירה רוצים להיות בטוחים שהשוכר יכבד את רכושם וישמור עליו, שכן תיקון לא רצוי ולא צפוי עלול לגרור אחריו הרבה משאבים במובנים של זמן וכסף.

בעל הנכס רואה את השוכר המושלם כמי שמשלם את תשלומי הנכס או הדירה בזמן ומתייחס לנכס כאילו הוא שלו. עם זאת, זו עבודה לא פשוטה למצוא את "השוכר המושלם", במיוחד לאור העובדה ששוכרים פוטנציאליים יכולים להציג מצג שווא של שוכרים מושלמים, גם כשהם רחוקים מכך. בהתחשב בדברים הללו, כלל בעלי הנכסים צריכים להקפיד על העברת שוכריהם תהליך מיון מקיף וקפדני שיהווה ערובה בטוחה בטרם מסירת מפתח.

אם אתם שוקלים להשכיר דירה, בית או נכס אחר, 5 הסיבות שלהלן אמורות לתת לכם סיבה לבדוק את השוכרים הפוטנציאליים שלכם לפני מסירת מפתח והתקשרות בחוזה שכירות.

  1. קבלת תמונה של ההיסטוריה הפיננסית של השוכרים. אם אתם רוצים למצוא שוכר שמשלם את השכר עבור הנכס או הדירה בזמן ולא ינסה להתחמק מתשלומים, אתם יכולים ללמוד הרבה על מוסר התשלומים הצפוי לכם ממנו באמצעות בדיקת ההיסטוריה הפיננסית שלו. פשיטות רגל, תביעות כלכליות והלוואות שלא שולמו מהווים אינדיקציה מוצקה דיה לשוכר שאינו יכול לעמוד בקצב תשלומי השכירות.
  2. ללמוד ולהבין אם הדייר שלכם עלול להיות מסוכן או לא. חשוב שבעל הנכס לא יתמודד עם שוכר המהווה איום על שלומם וביטחונם האישי וכן של דיירים או שוכרים אחרים הנמצאים בסביבתו. שוכר פוטנציאלי בעל עבר פלילי או הסתבכויות כאלה ואחרות עם החוק עלולים להוות סיכון שלא כדאי לקחת אותו. אמנם אין לפסול תמיד באופן חד משמעי שוכרים עם עבר פלילי כלשהו, אלא יש מקום לשיקול דעת עצמאי, אולם כשמדובר בפשעים חמורים יותר, השתמשו בתחושת הבטן שלכם. השכירו את הנכס שלכם לאדם אתו תרגיש בנוח להתנהל על בסיס יומיומי.
  3. בדיקה על השוכר תסייע לכם לברר על תביעות או מאבקים משפטיים שהשוכר הפוטנציאלי היה מעורב בהם. בדיקת הרקע של השוכר הפוטנציאלי צריכה לכלול חיפוש של תיקים אזרחיים בבתי המשפט. ההיסטוריה המשפטית של השוכר יכולה להציג תמונה די ברורה של שוכר שאינו אמין מבחינה כלכלית. שוכר שנתבע בעבר בגין חשבונות שלא שולמו, בין אם הם חשבונות שכר דירה או תשלומים חוזיים אחרים, הוא כנראה לא מישהו שתרצו להתמודד אתו בתור היותכם בעל הנכס.
  4. בדיקה על השוכר תסייע לכם ללמוד על פינוי עבר. בדיקות רקע מקיפות יכולות לחשוף מקרים משפטיים של פינויים מנכסים קודמים בגין נזק לנכס או אי עמידה בפירעון התשלומים שנקבע מראש. פינויים קודמים מהנכס הם ללא ספק דגל אדום שספק אם תרצו להתמודד אתו בכל הנוגע לשוכר פוטנציאלי של הנכס שלכם. דייר שפונה בעבר עלול להיות אדם לא אמין שיהיה קשה לחתום עמו על חוזה שכירות.
  5. תשמעו את התוכניות לעתיד של השוכר שלכם: לבסוף, נסו להבין מה השוכר שלכם חושב ומתכנן לעתיד, הן לטווח הקצר והן לטווח הרחוק. תצטרכו לשאול בראיון עם השוכר הפוטנציאלי שלכם מהן המטרות והתוכניות שלו  לעתיד. מאחר שתהליך מציאת הדייר עלול להיות ארוך ומתיש, וודאי תרצו שהדייר שלכם יישאר לאורך זמן.
פנו אלינו!
חייג עכשיו!